}

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday, October 7, 2011

Sepantas kilat

Assalamualaikum..

Sedar xsedar dah 23 tahun aku hidup kat muka bumi ni kan. rase kejap je. baru semalam main nyorok2 dgn geng skola agame. tapi hari ni aku dah punyai career aku sendiri.

cube korang bayangkan, usia 8 tahun korang, cmne rupe korang aganknye ye? cute x? hehehe. mst la cute miut pnye. ye la kan. muke masih bergetah lagi. xde luke sane dan sini. masih gebu je kan. rase nk cubit pipi masing2 klau bley time tu.

bile di kenang blk dunie skola kebangsaan aku dulu, that a lot of thing yg kami buat, kami main, kami kumpul. evolusi zaman kanak2 sekarg ni pun dah byk berubah. senang cite, ape kite main dulu, budak2 skrg dah xbrape nak main, dan budak skrg pnye mainan, xde pada zaman kite dulu.

jika diberi peluang kembali ke masa lalu, kan ku ubah sejarah hidup aku. tapi bnde tu xkn terjadi. hehe. aku bukanlah bdk kg mcm bdk2 kg yg lain. byk main dlm rmh dr luar rmh. kwn pun kt skola je. sbb aku xsuke merayau2 bile cuti. dok umah tgk tv lg best. huhu. cmtu la cite nye. so, stakat ni, bley kaitkan dgn kehidupan skrg?

ok, sekarang cube korang fikirkan, dimane korang 10tahun akan datang. sape yg belum kawen tu mst kawen gak kan. dapat anak, dan mungkkin anak tu dah skola. time tu dah bli rmh blum? ehmm. hutang dah abis bayar blum? cmne plak dgn taraf hidup. tambah baik ke tambah mendesak?

kesimpulannye, kite kene berfikir dr sekarang untuk 10 tahun akan datang. klau mase kecik tu kite dah bersungguh dan tahu target kite nk jadi ape, aku igt kite ni dah dok bace buku xhenti2 kot. hehe.

P/S : Mesin masa xkan tercipta sampai akhir zaman. pecayelah!

No comments:

Linkwithin


F.R.I.E.N.D.S