}

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, February 11, 2012

Jalan kehadapan toleh kebelakang







Assalamualaikum..

bile sebut masa depan je, terkenanglah 3 perkara tu. ehmm, ape boleh buat. mase makin cemburukan kite. semakin kite leka, semakin jauh kita ditinggalkan. blaja 2nd semester. ade lagi lebih dr sepuluh. mungkin. oh! lame. penantian satu penyeksaan bukan. sakit bile difikirkan. byk lagi yg nk kene tempuh. ranjau yg xtahu ape kesudahannye. oh!

tahun ni dah 24, kejap je kan. rase baru semalam aku bermain2 dgn rakan. perjalanan semakin lama semakin mencabar. nk xnk, masa tetap akan membawa kita kehadapan. tiada istilah undur masa. teleporter juga mustahil utk dicipta. rekaan semata. Allah itu maha adil. what you give, you get back. hanya mampu toleh kebelakang tanpa mampu mengubah. itu pasti.

sudah kehilangan satu demi satu sahabat karib. dikala diri masih sunyi menanti jawapan yg belum pasti. yang berkahwin teruskan agenda membina keluarga bahagia. sedang aku menanti2 tanpa teman. oh sahabat, mana engkau. aku sunyi tiada berteman. sebak dihati bile kenangkan. tiada lagi sabahat utk gelak ketawa, gurau senda. kebahagiaan mereka menarik kemesraan kite. Ya Allah, temankanlah aku dikala sunyi. teringat aku kenangan lalu. kami main, gurau, jln bersama. byk kenangan yg kami lalui. tapi kini. ni`mat sahabat semakin lama semakin ditarik satu demi satu. Aku redha dengan ketentuanNya. Sahabat, damailah engkau dengan keluarga mu kelak. kukuhkan institusi. jadikanlah perkahwinan satu gerbang mencari sebahagian lagi tuntutan. kini aku tiada lagi teman untuk mengadu nasib. oh! aku sunyi :'(

terus mengorak langkah demi langkah. menempuh hari2 yg dtg. apakah ujian yg akan aku terima? itu rahsia Allah. aku hanya mampu bersedia. Jodoh pertemuan ditangan Allah, Qada dan Kadar ketentuan Allah. hanya mampu pasrah jika itu jalan terbaik untukku.  Ya Allah, siapkanlah diri ku utk menempuhi masa2 mendatang. Kuatkanlah hatiku dengan ketentuanMu. semoga aku tabah dengan apa jua takdir yang kau telah tetapkan. 

mase akan kehadapan. kenangan akan ditinggalkan. gunakan masa sebaik mungkin agar kenangan yg ditinggalkan akn memberi seribu erti di masa akan datang. InsyaAllah

Linkwithin


F.R.I.E.N.D.S