}

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday, November 29, 2011

eeeeeee .. geramnye aku!!!!!!!!

Assalamualaikum ...

kenape aku ckap mcm tu? sebab bdk2 Indon. die telah sedut duit kawan2 aku. aku xsalahkan klau dieorg ni kawan dgn bdk2 indon tu. tp yg aku geram, dieorg xsedar2 ke yg bdk2 indon ni cume sedut duit korang je. duit bkn main lagi habis dgn bdk2 indon ni ha. member sndiri xnk belanje. bdk2 indon tu gak yg korng berhabis duit. simpanan korg ntah kemane lah. last2 sape yg untung? 

aku kesian kt korng. tp korg yg xtau nk kesian kt diri korg sndiri. masih xsedar ke? aku nasihat ko kate die ok lah itu lah ini lah kesian lah. ape itu semua?? klau hari2 ajak kluar makan, pastu mkn tmpat mahal2, x ke ambil kesempatan nmenye. korg masih x fikirkan. 

ape lagi la aku nk ckp kt korg ni. nk tolong bkn itu caranya. rmi lagi aweks Malaysia yg korg boleh adjust. aku tau korg sunyi, tp tlg la jgn golongan mereke ni. sedut duit org je taunye. dieorg gunekan korg je kt sini. fikir masa depan, bukan keseronokan didahulukan!

ok, bley dikatekan semua mmbr2 aku yg keje kt tuttttt ade aweks Indon. sangat geram ok! ape ke sengal la dieorg ni dok pilih awek indon. dh xde awek melayu untuk ditackle ke? tau la duit korang, tapi satu kerugian besar la klau ko habiskan duit2 ko untuk aweks yg kesudahannya bukan untuk kahwin. mgkin korg xde calon lagi untuk kahwin buat masa ni. tp salah ke buat simpanan utk masa depan. untuk korg jugak. hadoi, xabis2 bdk indon buat hal kt sini. naik bengang gile plak aku dgn dieorg ni la. 

Hai la kawan, cmne lagi la carenye untuk aku sedarkan diri korg ni. harap2 korg jmpe la cinta sejati rakyat Malaysia. Amin.............

quote : buatlah pelaburan keatas bakal Isterimu

Monday, November 28, 2011

Kenapa Indonesia benci sangat dengan Malaysia

Assalamualaikum ..

baru2 ni kan Malaysia dah dpt kemenangan ke atas timnas Indonesia atau pakusan bola sepak Indonesia. persoalannya. kenapa dieorg ni xsuke sangat dengan orang dan Negara Malaysia?

menurut sumber dari youtube, Indonesia telah mengatakan negara Malaysia menciplak lagu2 dan budaya rakyat Indonesia sejak turun temurun. sebagai contoh, lagu Negaraku lagu kebangsanan Negara Malaysia telah dicuri dari lagu siulan di Indonesia. selain itu juga, lagu burung kakak tua juga telah diciplak oleh pihak Malaysia.

tu baru bab lagu. untuk makanan pula, antara makanan yang popular dikatakan di curi oleh pihak Malaysia adalah Satay. seni kain batik juga turun mendapat tempias yg sama. persoalannya, Malaysia ni pencuri ke???

fakta yg saya nak jelaskan kat sini adalah rakyat Indonesia xboleh terima kenyataan jika negara Indonesia lebih rendah darjatnya jika dibandingkan Malaysia. itu telah dibuktikan dengan jelas dlm mana2 acara yg disertai oleh kedua 2 negara ini.

dari kenalan rakyat indonesia yang bekerja di Malaysia memberitahu, antara sebab kenapa rakyat indonesia sangat xsuke negara Malaysia adalah kerana rakyat Malaysia selalu memandang hina pekerja Indonesia yang bekerja di Malaysia. sebagai contoh, rakyat Indonesia yg bekerja di Negara Malaysia rata2nya bekerja sebagai pembantu rumah dan buruh kasar. seperti sedia maklum, rakyat Indonesia dengan rela hati ingin bekerja seperti itu di negara Malaysia. agensi juga menyediakan pembantu rumah terlatih untuk menjadi suri rumah. persoalannye kenape die pertikaikan? bukankah itu pilihannye sendiri?

Mentaliti rakyat Malaysia yg lumrah untuk menggelar rakyat Indonesia yg bekerja di Malaysia sebagai kuli adalah salah satu faktor. menjenamakan mereka sebagai pekerjaan yg sangat low class. mmg kita akui boleh dikatakan tiada rakyat Malaysia yg menjadi suri rumah. tapi, itulah hakikatnya yng perlu ditanggung oleh rakyat Indonesia.

Selain dari itu, kes Manohara juga menjadi buah mulut rakyat indonesia disana. seperti yg kite dengar, tungku Fakri, kesultanan Kelantan telah mendera Manohara. semakin bencilah rakyat Indonesia terhadap Malasyia.

Sebagai rakyat Malaysia, saya sendiri xsanggup negara tanah tumpah darahku di hina sebegitu rupa. sedar ke x mereka ni? saya percaya, rakyat Indonesia yg bekerja di Malaysia xkurang dari 1juta. boleh dikatakan seluruh negeri di Malaysia ni ada rakyat Indonesia yang bekerja. bersyukur lah sikit wahai rakyat Indonesia. kami disini memberi rezeki pada rakyat kamu, tapi kenapa kami pula yg diherdik dan dihina?

wahai rakyat Indonesia sekalian, pernahkah kamu terfikir, kenapa negara kami Maju? aman dan berkebajikan? kenapa rakyat kamu kerja di negara kami? negara kamu xcukup pekerjaan kah? mentaliti rakyat kamu yg menyebabkan pelabur asing sukar untuk melabur dinegara kamu. berani xbertempat. cuba menegakkan benang yg basah.

Malaysia mempunyai sistem pendidikan, perubatan dan pengurusan yang teratur dan fleksibel. rawatan hospital free kepada pesakit, skim pinjaman pendidikan yg effisyen, pentadbiran yg berkesan. saya yakin, rakyat Indonesia sangat cemburu akan itu. tapi, mereka xakan mengakui kelemahan pentadbiran mereka. tanya sama bapak presiden, kenapa dinegara kamu tiada semua fasiliti seperti di Malaysia. jawapan mudah dari bapak presiden, "negara kita terlalu ramai rakyat"

Wahai rakyat Indonesia, jgn lah terlalu ego dengan sikap kekitaan kamu. semua berpunca dari kamu juga. bukalah mata. pandang kehadapan. fikir nasib rakyat. yang kaya terus kaya dan yang miskin semakin miskin. itulah hakikat yg perlu ditanggung oleh seluruh rakyat Indonesia. selama mana kamu membenci Malaysia, selama itulah kehidupan kamu tidak akan maju. jgn sebok tentang budaya, negara sendiri tercicir dari arus permodenan dunia. rakyat yg mundur dan pemikiran yang dangkal. tak nak belajar dan terus ego dengan memperjuangkan budaya yng entah kemana. sedarlah ........

ntah la, bnde ni akan berlarutan smpi bile pun aku xtau. xpe, biarkan je die sebok mempertahankan bnde yg merepek tu. sampai bile2 pun xmaju la klau fikirkan masa silam. huh!

p/s : my quote "belajar terima kenyataan"


Saturday, November 5, 2011

Jauh kehadapan

banyak benda lagi yang saya masih belum buat. banyak lagi yang saya belum describe. dan banyak lagi yang saya belum temui di dunie ni.

bukan semua benda mudah untuk digapai. usaha adalah kunci untuk mengejar apa yang diimpikan. sapa lah kite tanpe usaha. siapa lah kite pada masa depan jika kite x usaha dari sekarang. even dulu kite xusaha pun kesannya dah nampak sekarang.

susah itu pasti. xde orang yang tidak pernah lalui detik sukar dalam hidupnya. masa depan itu pasti cuma kita tak tahu apa yang akan berlalu. itu rahsie Allah.

perjalanan masih jauh. lambat skit kita akan ditinggalkan. lame lagi masa yang akan kita tempuhi. klau kite rasa skrg ni dah susah, kita silap. byk lagi Allah nak uji kita. nak atau tak kita nk harunnginya.

kadang2 rasa nak jadi macam burung yg boleh terbang ke mana saja. xde bende yg boleh menghalangnya terbang kemana saja. lumrah manusia, terpaksa diturutkan. masih dalam peringkat permulaan bagi memenuhi kehendak hari tua.

mencari itu pasti, menjumpai belum tentu. apa yang kite nak, bukan semuanya dapat. yg penting usaha dan tawakal. itu kerja Allah untuk beri atau tidak. jangan sesekali putus asa. mungkin Allah akan beri diakhirat kelak. InsyaAllah. letakkan Allah pada yang tertinggi.

kesungguhan perlu gitu. jgn sambil lewa buat sesuatu. kelak makan diri dan terbuang begitu. kecap kejayaan dgn usaha lebih mutlak dan berkekalan. lain dgn kejayaan berlandaskan usaha orang lain. nikmat akan hilang begitu sahaja.

Tanggungjawab adalah wajib. pelihara sebaik mungkin. ada balasannya kelak. jangan sesekali abai. itu amanah dari Allah. lebih diberkati jika diikuti.

kehendak dunia. harus diturutkan. jika tidak merana badan. membesar dan belajar - belajar untuk kerjaya - kerjaya untuk keluarga - keluarga sebagai tuntutan. putaran hidup yang tidak pernah berubah.

fikirkan 10 tahun 20 tahun akan datang kita nak jadi apa..... usaha dari sekarang....


p/s: Asignment xsiap lagi dok mengarang yang bukan2 je

Linkwithin