}

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, December 2, 2009

DAH DPT KEJE DAH

selepas penantian selame 6bln .. akhirnye brjaye jgk aku dptkan kerje yg bgus .. tp, aku kne la ikut flow btl2 smpi la aku cmfm diterime kerje .. kdg takut gak .. selagi blm cmfm ni .. mcm2 bley berlaku .. induksi mntk tangguh .. hrp lulus la .. cmne xmntak tngguh .. esk lapor diri .. hr ni br bgtau .. surat twrn pn blm ambk lg tme 2 .. trpkse la aku rnner p kL ambk surat tu .. kt tmpt tu xde .. die sok p ambk plak kt TTC kL jln semarak .. dgn xtau tmpt tukt mane .. redah je la .. dh 6bln tggu .. xkn nk bua je kot .. dsebabkn men redah je .. 1jam la jgk kt ats jln raye sesat .. ikut je la jln tu smpi xjmpe ujung jln .. finally .. smpi la jgk tmpt yg aku cr .. dh smpi kt sne .. pnye la rmi org yg tgh lapor diri .. dgn xtau malunye aku msk dgn pki tshirt n sua jeans je .. org lyn pnye la segak n ber tai lg .. dtg p sne .. mntak la surat twrn 2 .. n mntk tngguh .. so .. hr 2 dh selesai .. la ni aku bnggung nk uruskan isi dlm sampul tawaran tu .. mcm2 bnde nk kene wat .. medical chek up, surat lyn .. mcm2 la jgk .. hope pasni dpt la setle kn dgn segere n lancar hndaknye .. so ... kamu2 yg bace tu .. bg la sokongan kt aku ea.. duit boley moral pn boley ... hehehe .. akhir kalam .. semoge sume ni .. berakhir dgn lancr,selamat n jaya nye .... aminnnnnnnnnn ...

wassalam ..

Monday, October 19, 2009

SPACE MALAYSIA AGENCY









pic2 n sain ni aku ambk tme pi expo space day kt agensi angkasa negara blakang rmh . klau korg nk tau .. kt blkg rmh aku ni la dieorg kawal razaksat yg br2 ni di lancrkan kt baikonur khazakhtan .. klau aku bom tmpt 2 .. make korg sume xleh la tgh astro lg kt rmh ... hahaha .. pic lyn ade tp xmskkn lg kt pndrive la .. sowi .. papepn ..suatu hr nnt .. aku nk keje kt sane la .. hahahahaha ..

Monday, October 5, 2009

PIC TIME RAYE !!
















sume2 pic ni ambk tme tyll raye rmh aku .. kcuali aina je raye tp pic die xde .. im so sory .. to all yg ade pic ni .. mekasih byk2 dtg raye rumah aku ea .. raye thn dpn jgn lupe raye lg .. hehehe .. F4EVA .. muahhh ....

LAGI SORG MMBR NK P MESIR ....

aku dh la kurg mmbr yg sekepale dgn aku .. dh sorg lg nk, p mesir .. hr ni die p (5/10/09) .. rabu ni plak(7/10/09) lg sorg blk mesir .. dh abis geng aku dah .. xde sape nk jln2 dgn aku .. keje plak xsngkut2 lg .. agk bengang la jgk .. wit pn mkn lame mkn haus .. ntah la .. pndi2 la aku nk survive dlm dunie ni .. hope dpt la kwn2 br yg sekepale nnt .. amin ...

Wednesday, September 30, 2009

moto boco lagi ma!!!

aku pn xtau la nk ckp ape .. br sbln 5 hari tuka tiub moto .. dah boco lg .. aku igt pas ni nk gune taya mati la .. mst xkn boco punye .. hahaha

Sunday, August 30, 2009

rasuah oh rasuah .........

nape pemimpin2 kt Malaysia ni byk sgt yg dikaitkan dgn rasuah ?? aku pn dh boring la dgr sume ni .. asl xpuas ati je nk saman .. tu la yg org kite pndai .. nk tgkkan maruah la .. itu la .. ini la .. cmne la malaysia nk maju .. klau pmimpn pn nk ambk rasuah .. apetah lg org bawah .. ad kes yg terus sunyi tak tau dah tutup o dah selesai .. nme je nk bgun kn modal insan, tp habok pun xda .. nape kite xwat program dimana sume org takutkan Allah .. xkire la dr barisan kepimpinan o org bwhan .. pnye dieorg ambk rasuah ni dieorg xkut Allah .. xtau akibat dr ape yg dieorg akn tggung kt akhirat nnt .. klau iman xde .. bg wit rm50 pun goyang beb .. cnth plg sng la ea .. klau polis saman kite .. kite sogok rm50 .. dgn syarat kite xkene saman .. (bg polis .. klau aku ambk aku untung .. klau xambk .. xdpt ape2 la ..) (bg kite plak .. lbey baik kite sogok RM50 klau nk dibandingkan dgn saman yg mencecah ratusan ringgit) .. tp sume 2 trpulang kpd iman msg2 la .. lg 1 cnth la ea .. dlm perniagaan .. klau kite naikkan harge ikut suke n xikut hrge sbnr brg 2 .. dgn syarat naik yg berlebehan .. kite dh dianggp ambk wit riba’ .. klau kite xnaikkan brg plak .. cmne kite nk dpt untung .. sume 2 trpulang la pd peniage2 2 utk arrange dieorg pnye harge bg xley n xkurg .. Allah punye dah berpesan .. 9/10 rezeki .. dtg dr sector perniagaan . xkire la ape jnis pn .. yg pntg hati kne iklas .. jgn nk pk untg je klau brniage .. akhirat esk kite yg kne jwb.. klau iman solid .. insyaAllah sumenye ok .. hope sape2 yg bace ni dpt la hndarkan diri kor dr rasuah .. amin ..

MMBR BLK DR MESIR ..

Aku skrg happy skit .. mmbr aku dr mesir dh blk .. cuti sem .. aku tggu die blk lme gk .. aku dh la mnganggur 2bln stgh .. igt tme 2 xwat pepe .. klau dioe blk .. leh la ajk jln2 .. tp .. ak stat keje je .. tme 2 la die nk blk .. dh xleh kua jln dh .. aku free ahd je .. isnn smpi sb2 keje 7pg 7mlm .. ntah la .. aku keje pn smntare .. pas raye stop la keje 2 .. nk focus keje yg lbey bgus n ikut kelayakan aku la .. hope so ..

SWEET SOUR

My 1st day keje kt kantin nec .. wlupn xbrape nk suke .. tp keje je la .. dr pd xd keje lgsgkan .. keje agk pnat la jgk .. nk surve org mkn .. ptg plak bgkus nasi 2 1000 org mkn . serius penat .. nk solat pn ssh skit .. tp still solat gak.. mlm blk keje dh la pnat .. tgk moto .. boco la plak .. pnye la bengang tme 2 .. dah la 1st day keje .. penat .. moto wat hal .. saba je la .. Allah je la yg tau cmne perasaan aku tme 2 .. esk aku p keje tmpg spupu .. tme rehat 2 .. aku kua la p tuka tiub moto .. dah smpi pagar .. br la trigt .. kunci moto dlm beg .. kene la patah blk .. ish3 .. dgn pose2 .. aku tolak moto p kdai .. ade la dlm 20mnt lbh .. sakitnye tekak tme 2 .. seb bek la iman aku ok skit .. dh smpi kdai .. tuka la tiub .. kne la plak RM16 .. tmbah skit ati la aku .. Allah je yg tau perasaan aku tme 2 .. blk keje plak .. ujan .. ish3 .. smpi rmh dlm kol8.15 la kot .. kdgaku pk perit btl la idup ni .. mgkn Allah nk uji aku.. nk tgk saba ke x aku tuk hadapi sume ujiannye .. klau nk tau .. thn ni .. aku punye taya moto .. dah tuka dkt 10 kali tau .. kt shh alm .. puchong .. rmh n mcm2 tmpt lg la .. ish3 ..

Monday, August 24, 2009

pizza frenzy


CHECK OUT!!


Thursday, August 6, 2009

sweet


Monday, May 11, 2009

memory terindah ....

pas ni .. aku dh nk abis blaja kt poli .. xtau hala tuju aku ... nk keje or futher study .. kwn2 pasni ntah igt kt aku ntah x .. leh ke kite jmpe cam dulu lg .. byk kenangan yg xleh aku lupekan sepanjang blaja kt poli teknik sultan abdul aziz shah .. sem1 malu2 lg .. sem2 dh ok la jgk .. n so on .. tp .. aku ni pemalu skit .. nk tego kwn pmpuan seclass pn malu .. segan .. tp xde la malu sgt .. klau terpakse ckp, ckp la jgk .. tp skrg ni .. byk la yg berubah .. leh borak2 dgn dieorg .. tp .. btl ke sume ni bakal berakhir cm2 je .. tnpe ade ape2 ikatan .. mean meet n spend tme togather .. nk ke dieorg wat reunion .. aku pn xtau la beb .. pasni mst rindu kt korg punye .. terutamanya bdk2 kerjaye .. kite p pangkor same2 .. main redah je plak 2 .. so far .. smpi gk la .. bdk2 class pn sweet gk .. a lot of fun la ..
hope .. pas abis dr poli ni .. we still keep in touch la ea .. amin .. rindu kt korg sume ..

Wednesday, April 1, 2009

mampukah kita sebagai Ummat Muhammad ....

.............. Tiba-tiba dari luar pintu terdengar seorang yang berseru mengucapkan salam. "Bolehkah saya masuk?" tanyanya. Tapi Fatimah tidak mengizinkannya masuk,"Maafkanlah, ayahku sedang demam," kata Fatimah yang membalikkan badan dan menutup pintu. Kemudian ia kembali menemani ayahnya yang ternyata sudah membuka mata dan bertanya pada Fatimah, "Siapakah itu wahai anakku?" "Tak tahulah ayahku, orang sepertinya baru sekali ini aku melihatnya," tutur Fatimah lembut. Lalu, Rasulullah menatap puterinya itu dengan pandangan yang menggetarkan. Seolah-olah bahagian demi bahagian wajah anaknya itu hendak dikenang.

"Ketahuilah, dialah yang menghapuskan kenikmatan sementara, dialah yang memisahkan pertemuan didunia. Dialah malaikatul maut," kata Rasulullah,Fatimah pun menahan ledakkan tangisnya. Malaikat maut datang menghampiri, tapi Rasulullah menanyakan kenapa Jibril tidak ikut sama menyertainya. Kemudian dipanggilah Jibril yang sebelumnya sudah bersiap di atas langit dunia menyambut ruh kekasih Allah dan penghulu dunia ini. "Jibril, jelaskan apa hakku nanti di hadapan Allah?" Tanya Rasululllah dengan suara yang amat lemah. "Pintu-pintu langit telah terbuka, para malaikat telah menanti ruhmu.

Semua syurga terbuka lebar menanti kedatanganmu, " kata Jibril. Tapi itu ternyata tidak membuatkan Rasulullah lega, matanya masih penuh kecemasan. "Engkau tidak senang mendengar khabar ini?" Tanya Jibril lagi. "Khabarkan kepadaku bagaimana nasib umatku kelak?" "Jangan khawatir, wahai Rasul Allah, aku pernah mendengar Allah berfirman kepadaku: 'Kuharamkan syurga bagi siapa saja, kecuali umat Muhammad telah berada didalamnya," kata Jibril.

Detik-detik semakin dekat, saatnya Izrail melakukan tugas. Perlahan ruh Rasulullah ditarik. Nampak seluruh tubuh Rasulullah bersimbah peluh, urat-urat lehernya menegang. "Jibril, betapa sakit sakaratul maut ini." Perlahan Rasulullah mengaduh. Fatimah terpejam, Ali yang di sampingnya menunduk semakin dalam dan Jibril memalingkan muka. "Jijikkah kau melihatku, hingga kau palingkan wajahmu Jibril?" Tanya Rasulullah pada Malaikat pengantar wahyu itu. "Siapakah yang sanggup, melihat kekasih Allah direnggut ajal," kata Jibril. Sebentar kemudian terdengar Rasulullah memekik, kerana sakit yang tidak tertahankan lagi. "Ya Allah, dahsyat nian maut ini, timpakan saja semua siksa maut ini kepadaku, jangan pada umatku. "Badan Rasulullah mulai dingin, kaki dan dadanya sudah tidak bergerak lagi.

Bibirnya bergetar seakan hendak membisikkan sesuatu, Ali segera mendekatkan telinganya. "Uushiikum bis shalati, wa maa malakat aimanuku - peliharalah shalat dan peliharalah orang-orang lemah di antaramu." Di luar pintu tangis mulai terdengar bersahutan, sahabat saling berpelukan. Fatimah menutupkan tangan di wajahnya, dan Ali kembali mendekatkan telinganya ke bibir Rasulullah yang mulai kebiruan. "Ummatii, ummatii, ummatiii?" - "Umatku, umatku, umatku" Dan, berakhirlah hidup manusia mulia yang memberi sinaran itu.

Kini, mampukah kita mencintai sepertinya? Allahumma sholli 'ala Muhammad wa baarik wa salim 'alaihi Betapa cintanya Rasulullah kepada kita. Kirimkan kepada sahabat-sahabat muslim lainnya agar timbul kesedaran untuk mencintai Allah dan RasulNya, seperti Allah dan Rasulnya mencintai kita. Kerana sesungguhnya selain daripada itu hanyalah fana belaka. Amin... .

Tuesday, March 10, 2009

tanya sama hati ....

Duhai hati... kemanakah perginya rasa cinta... rasa kasih? Tidakku mampu lagi untuk bersuara menyatakan rasa hati ini. Biarlah ia menjadi rahsia kedukaan ku sendiri. Jalan hidup yang penuh onak ranjau yang berduri telah pun ku lewati... .begitu payah untukku bangkit semula, memulihkan semangat dan keyakinanku utk menerima cinta dihati ini.

Kehadirannya dalam hidupku memberikan aku keyakinan..namun rasa cinta masih belum ku temui... berilah aku peluang untuk menyemai rasa cinta ini terhadapmu..berikan aku masa untuk mengenalimu..pengalaman masa lalu banyak mempengaruhi kehidupanku..dan sedikit sebanyak menjadikan aku seorang yang keras hati...

Ku tahu niat sucimu..aku bersyukur dipertemukan dengan dirimu. Ikhlas menyayangi dan mencintaiku... .segala pengorbanan dan kebaikan dirimu amat ku hargai..dan tidak akan ku lupa sampai hujung nyawa. Kepada Yang Maha Esa ku panjatkan doa agar niat sucimu itu akan menyatukan kita satu hari nanti.

Ku harap kaudapat menerima segala kekurangan diri ini... .dan berdoalah agar kita akan disatukan satu hari nanti.

Monday, March 2, 2009

KETENTUAN ILLAHI ...

"...~Di sebalik awan yang mendung...Matahari tetap bersinar...Dan setelah hujan lebat...Pasti ada pelangi yang indah...Allah merencana hidup kita...Merencana sesuatu yang tidak kita ketahui~..."

Tuesday, February 17, 2009

teman sejati..wujudkah??

mmg ssh nk cari kwn yg blh kongsikn suka dan duka..kdg2 mereka cuma ade bila kite sng…tp bila kite ssh,mereka menjauhi kita..dan akn kembali mencari kita bila mereka ssh..knp perlu cmtu??ade plak kwn yg cume ambk ksmptn pd kita..bile rse nkkn sst dr kita,dia dtg pd kita..tp bila kita perlukn sst dr dia,dia melarikn diri,buat helah..tp hakikatnya,MANUSIA TIADA YANG SEMPURNA..jd pd kwn2 ak,klw ak ade sktkn ht korg…ak mtk ampun n maaf..

Linkwithin