}

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, November 5, 2011

Jauh kehadapan

banyak benda lagi yang saya masih belum buat. banyak lagi yang saya belum describe. dan banyak lagi yang saya belum temui di dunie ni.

bukan semua benda mudah untuk digapai. usaha adalah kunci untuk mengejar apa yang diimpikan. sapa lah kite tanpe usaha. siapa lah kite pada masa depan jika kite x usaha dari sekarang. even dulu kite xusaha pun kesannya dah nampak sekarang.

susah itu pasti. xde orang yang tidak pernah lalui detik sukar dalam hidupnya. masa depan itu pasti cuma kita tak tahu apa yang akan berlalu. itu rahsie Allah.

perjalanan masih jauh. lambat skit kita akan ditinggalkan. lame lagi masa yang akan kita tempuhi. klau kite rasa skrg ni dah susah, kita silap. byk lagi Allah nak uji kita. nak atau tak kita nk harunnginya.

kadang2 rasa nak jadi macam burung yg boleh terbang ke mana saja. xde bende yg boleh menghalangnya terbang kemana saja. lumrah manusia, terpaksa diturutkan. masih dalam peringkat permulaan bagi memenuhi kehendak hari tua.

mencari itu pasti, menjumpai belum tentu. apa yang kite nak, bukan semuanya dapat. yg penting usaha dan tawakal. itu kerja Allah untuk beri atau tidak. jangan sesekali putus asa. mungkin Allah akan beri diakhirat kelak. InsyaAllah. letakkan Allah pada yang tertinggi.

kesungguhan perlu gitu. jgn sambil lewa buat sesuatu. kelak makan diri dan terbuang begitu. kecap kejayaan dgn usaha lebih mutlak dan berkekalan. lain dgn kejayaan berlandaskan usaha orang lain. nikmat akan hilang begitu sahaja.

Tanggungjawab adalah wajib. pelihara sebaik mungkin. ada balasannya kelak. jangan sesekali abai. itu amanah dari Allah. lebih diberkati jika diikuti.

kehendak dunia. harus diturutkan. jika tidak merana badan. membesar dan belajar - belajar untuk kerjaya - kerjaya untuk keluarga - keluarga sebagai tuntutan. putaran hidup yang tidak pernah berubah.

fikirkan 10 tahun 20 tahun akan datang kita nak jadi apa..... usaha dari sekarang....


p/s: Asignment xsiap lagi dok mengarang yang bukan2 je

No comments:

Linkwithin